حل مشکل خاموش شدن ۲۰۶ و رانا در حال حرکت یا کلاچ گرفتن

مشکل خاموش شدن بعد از روشن کردن مجدد ماشین

توجه بعد از دو هفته مشکل باز هم پیدا شد متاسفانه راه حل زیر فقط دو هفته جواب داد! خلاصه بگم یکم آب باتری اضافه کردم برای دو هفته مشکل حل شد.بعدش چون زمستان بود صبح ها یکم سخت روشن می شدگفتم ممکنه باطری خراب باشه و در هوای سرد خالی کنه و به دردسر بیفتم (باطری دو ونیم سال کار کرده بود البته ظاهرا هم مشکلی نداشت) یه باتری را تعویض کردم و یک باتری اتمی انداختم روش دوباره مشکل خاموش شدن پیدا شد.آقا این چه شرکتی هست که نمی تونه برای این مشکل راه حلی پیدا کنه ۵بار بردم نمایندگی حل نشد و از رو رفتم گفتم دیگه بیخیال چرا کسی از ایران خودرو به این مشکل رسیدگی نمی کنه!یک ماشین مشکل دار و ببرید یک ماه روش کار کنید تا مشکل حل بشه دیگه یعنی اینقدر جون مردم براتون بی ارزشه!

ماشین در حالت سرد یا اولین روشن کردن در روز هیچ مشکلی ندارد اما وقتی خاموش می کنید و بعد از چند دقیقه استارت می زنید خاموش می شود ! یا موقع حرکت و وقتی قصد دارید دنده عوض کنید خاموش می شود بطور کلی وقتی پا را از روی پدال گاز برمی دارید!

این مشکل برای ماشین من بوجود آمده بود و حدود ۲ ماه اذیتم کرد! ۴ بار بردم نمایندگی ایرانخودرو و مشکل حل نشد چون هیچ کد خطایی نمی داد البته استپر و فیلتر بنزین عوض کردند بازم حل نشد ! هر بار هم که می برم نمایندگی باید مرخصی بگیرم و…. بنده خدانمایندگی هم تقصیری نداره انگار این مشکل باید از طرف شرکت اصلی حل بشه و راه حل در اختیار تمام نمایندگی ها قرار بگیره

من برنامه نویسم و از مکانیکی سردر نمی آورم اما این تجربه را به رایگان در اختیار ایران خودرو قرار می دهم تا سایر مشتریانشان مثل من چند ماه . نباشند همچنین تقدیم شما هموطن عزیزتر از جان

مشکل خیلی خیلی خیلی ساده حل میشه در واقع مشکل از باطری است!

برای این مسئله بردم باطری ساز و باطری را چک کرد و گفت هیچ مشکلی ندارد! دستگاهش اینو نشون می داد و البته در ظاهر درست کار می کرد حتی صبح های سرد راحت استارت می زد!

مشکل چگونه حل شد:

یک بطری آب مقطر گرفتم روش نوشته بود (آب باطری) و فکر کنم اسیدی نبود فقط آب مقطر بود چون جاییش ننوشته بود قیمتش دوهزار و ششصد بود هر چند فروشنده به من سه تومان فروخت (:

دریچه های باطری را باز کردم دیدم هر قسمت آب باطری خیلی کم شده اگر دریچه های باطری را باز کنید می بینید داخل هر کدم یک قلاب مانند هست تا آنجا باید با موادش پر شده باشد مال من خیلی پایین بود برای همین با یک سرنگ به هر قسمتش آب مقطر اضافه کردم تا رسید به سطح قلاب ها ، در نظر داشته باشید آب نباید از سطح مشخص شده بالاتر بیاید چون موقع شارژ ممکن است باطری بترکد یا آب از دریچه ها بیرون بزند.

بعد اینکه به باطری آب مقطر اضافه کردم نیم ساعت رانندگی کردم و خاموش کردم تا فردا صبح ماند قصد داشتم صبح تستش کنم!

آقا مشکل به همین سادگی حل شد! هزینه اش فقط یک آب مقطر سه هزار تومانی بود! دیدم خیلی ها این مشکل را داشتند و نوشته بود مکانیک حتی پمپ بنزین و استپر و دریچه گاز و…. را هم عوض کرده و حل نشده مشکلشون

اما اگر مشکل ماشین شما دقیقا مثل مال من بود و با اینکار حل نشد احتمالا باطری شما وضعش خرابه با یک دوست یا همسایه موقتا عوض کنید و ماشینتان را تست کنید بخصوص باید بدانید عمر باطری ۳ تا ۴ سال است .همچنین سرباطری ها را چک کنید که خیلی سفت باشند و سولفاته نشده باشند.

اما چرا باطری باعث این مشکل می شد؟

حدس می زنم کاهش آب مقطر در باطری باعث غلظت اسید شده و در روند فعل و انفعالات شیمایی تاثیر داشته که باعث افت اتفاقی و ناگهانی در ولتاژ میشده،حالا چرا وقتی ماشین خاموش می کردی و دوباره روشن می کردی این اتفاق می افتاد و چرا وقتی سرد بود مشکلی براش پیش نمی آمد؟ این را هم من تخصص ندارم ولی حدس می زنم بخاطر گرم شدن باطری بوده باشد! این چهار خط حدس و گمان و توجیه مشکل از نظر خودم است و پایه علمی ندارد!(:

حالا چند راهکار هم در این مدت خرابی ماشین یاد گرفتم که خدمتتان عرض می کنم:

اگر گفتند باید رله عوض کنیم شما عوض نکنید بلکه رله های مشابه را با هم جابجا کنید!(پژو ۲۰۶ جدید و رنا بجای رله دوبل دو تا رله پیش هم در جعبه bsi داخل موتور سمت راننده دارند) رله های هم ولتاژ معمولا هم رنگ هستند من قبلا آبی ها را با آبی و زرد ها را با زرد جابه جا کردم و دیدم مشکل حل نشد فهمیدم مشکل از رله نیست.

اگر گفتند مشکل از استپر است شما عوض نکنید بلکه ماشین را روشن کنید و اجاز بدهید کمی گرم شود و دور موتور درجا نزدیک ۲ بیاید (حالت استاندارد) سپس سوکت استپر را از موتور جدا کنید در این صورت استپر را بصورت دستی تنظیم کردید و از ecu فرمان نمی گیرد البته صبح ها به سختی روشن می شود و باید پا روی گاز بگذارید. با این روش می توانید اگر ماشین باز خاموش شد بدانید مشکل از استپر و ecu و سنسور دور موتور نیست ! به همین سادگی ! و این را به مکانیک ها هم بگویید تا چیز جدیدی یاد بگیرند!

خب اگر مشکل ماشین شما هم مثل ماشین من حل شد لطفا در زیر همین مطلب اعلام کنید تا سایرین نیز استفاده کنند. همچنین توصیه می کنم این برنامه را روی گوشی خود نصب کنید کمک می کند از ماشین خودتان مراقبت بهتری داشته باشید محصول خودمه (:

بروز رسانی:متاسفانه بعد از دو هفته بازم مشکل پیدا شد .باطری را عوض کردم بازم حل نشد! دلیل اینکه برای دو هفته مشکل حل شده بود را نمی دونم چیه واقعا !

یک دیدگاه در “حل مشکل خاموش شدن ۲۰۶ و رانا در حال حرکت یا کلاچ گرفتن”

  1. سلام دوست عزیز خیلی ممنون که تجربه ارزشمندتون رو به اشتراک گذاشتید. در تائید فرمایش شما خواستم بگم ماشین ۲۰۶ تیپ ۲ من هم چند سال پیش همین مشکل رو داشت و من هیچوقت نفهمیدم دلیلش چی بود. چون خیلی کم پیش میومد من هم بیخیالش شدم. تا اینکه بعد از اینکه عمر باطری کامل تمام شد و تعویض کردم متوجه شدم که دیگه اون اتفاق ( خاموش شدن ماشین حین حرکت ) هم دیگه نیافتاد. بنابراین بنده هم تجربه مفید شما رو تائید میکنم. حالا بعد از چند سال از اون مشکل، مشکل دیگه ای برای ماشین من پیش اومده به این شکل که ماشین حین حرکت و شتابگیری و وقتی ضبط و فلاشر و چراغ ها روشنه، موقع شتابگیری یباره چراغ چک روشن میکنه و در حین حرکت خاموش میشه. بعد مجدد با استارت زدن روشن میشه اما این اتفاق مرتب تکرار میشه طوری که تصمیم دارم فردا ماشین رو ببرم نمایندگی. فقط میترسم نتونن یراست مشکل رو برطرف کنندو قطعه الکی عوض نکنند. این هم بگم که از عمر باطریم ۲ سالی گذشته و احتمال اینکه باطریم ضعیف باشه هست اما متاسفانه چندروز پیش که باطری ساز دستگاه گذاشت گفت باطری اوکیه و چون باطریم اتمی هست دریچه نداره که بازکنم آب بریزم توش.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *