بدینوسیله پایگاه اینترنتی ...
سلام دوستان گلم امروز آموزش...
کیک قاشقی (تجربه ای متفاوت د...
سلام به دوستان همیشگی قمر د...
سلام\r\n\r\nعیدتان مبارک و سال ۹۵...
بنام خدا\r\n안녕하세요...\r\nدرس ۲۵\r\n...
سرویس خودرو

Featuring Top 1/%cat_% of دفترچه یاداشت ها و خاطرات

vb

مقابله با سندرم پیش از قاعدگی در زنان

سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی(pms) مجموعه تغییرات فیزیکی و روانی در زنان است که پیش از شروع قاعدگی با آن مواجه می شوند.

علائم این سندرم کمردرد،سردرد،درد در ناحیه ی زیر شکم،اسهال ،تهوع،استفراغ،اضطراب،افسردگی ،زود عصبانی شدن ودر بعضی مواردبروز رفتارهای تهاجمی است.

pms مشکل ناراحت کننده و استرس زای زندگی برخی از زنان می باشد.

عده ای از افراد سعی می کنند با دارو و مسکن با ناراحتی های این سندرم مقابله کنند و عده ای دیگر تنها راه مقابله را استراحت و تحمل درد و ناراحتی آن می دانند.اما به یاد داشته باشید که سبک زندگی ونوع تغذیه تاثیر قابل توجهی در تشدید یا کاهش علائم این سندرم دارد.

با رعایت مواردی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت می توان از بروز علائم pms پیشگیری کرد.

  1. ورزش کنید.به همین سادگی. ورزش را جزئی از برنامه  ی روزانه یا حداقل هفتگی خود قرار دهید.حتی یک پیاده روی ساده در روز هم می تواند تآثیر زیادی داشته باشد.
  2. کلسیم نقش مهمی در رفع ناراحتی های زنانه دارد. خوردن یک لیوان شیر بدون چربی یا خوردن یک پیمانه برگ کلم خرد شده در روز ممکن است برای پیشگیری از ناراحتی های فیزیکی قبل از قاعدگی کمک کند.
  3. خوردن مواد شیرین ناراحتی های ماهانه را کاهش می دهد. بخصوص اگر شیرینی های طبیعی مانند عسل و خرما باشد.
  4. سعی کنید از  خوردن مواد کافئین دار مانند چای،قهوه و نوشابه های کافئین دار اجتناب کنید. هرچه مصرف کافئین در روز بیشتر باشد. ناراحتی شدیدتر می شود. اگر جزء آن دسته از افراد هستید که فکر می کنید نمی توانید چای را ترک کنید بهتر است تصمیم جدی بگیرید و مصرف آن را کمتر کنید. می توانید دم نوش های گیاهی را جایگزین چای کنید.
  5. مهارت های مقابله با اضطراب و موارد تنش زای زندگی را بیاموزید چرا که اضطراب و ناراحتی های روحی باعث تشدید ناراحتی های سندرم پیش از قاعدگی می شود.
  6. میزان مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  7. میوه و سبزیجات را به میزان زیاد مصرف کنید .

منابع:

  1. میر حیدر،حسین،1386،سلامتی با تغذیه ی صحیح،تهران،انتشارات اطلاعات،چاپ سوم
  2. ترکینگتن،کارول الف و سوزان جی پرابست،1384،ترجمه ی گلی نژادی و مهسا سید احدی،تهران،نشر ثالث،چاپ دوم

 

goleroz

نگاشته شده توسط goleroz جهت دنبال کردن ایشان روی کلیک کنید در حال حاضر ایشان تعداد 4 مقاله ی منتشر شده دارند
goleroz درباره خودش چنین می گوید :

تا این لحظه به جز شما 2,841 بازدید کننده دیگر این مقاله را خوانده و ۱ دیدگاه برایش نوشته اند لطفا شما هم نظر خودتان را بنویسید
مطالب زیر هم میتونه براتون جالب باشه

نظر شما چیه ؟

نظرات شما را حتما خواهیم خواند

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  


vb