بدینوسیله پایگاه اینترنتی ...
سلام دوستان گلم امروز آموزش...
کیک قاشقی (تجربه ای متفاوت د...
سلام به دوستان همیشگی قمر د...
سلام\r\n\r\nعیدتان مبارک و سال ۹۵...
بنام خدا\r\n안녕하세요...\r\nدرس ۲۵\r\n...
سرویس خودرو

Featuring Top 1/%cat_% of دفترچه یاداشت ها و خاطرات

vb

جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان

راه های جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان

جلوگیری از تشنگی ماه رمضان
نمی شود بدون هیچ سختی روزه گرفت  به هر حال باید کمی هم گرسنگی و تشنگی را تحمل کنیم .اما راه هایی هست که بتوان تشنگی بیش از حد را به حداقل رساند با ما در مجله قمر همراه باشید تا به مرور چند نکته برای پیش گیری از تشنگی در ماه رمضان بپردازیم :
دو مسئله وجود دارد
– رساندن آب به بدن در فاصله ی افطار تا سحری    – جلوگیری از هدر رفت و دفع آب از بدن
* راه های تامین اصولی آب بدن در فاصله ی افطار تا سحر
1- آبی که به مرور مصرف می کنید جذب بدن می شود خوردن چند لیوان آب پشت سر هم فایده ای نخواهد داشت پس بعداز 1 ساعت از افطار تا سحری به مرور حدود 7 لیوان آب بنوشید .خوردن آب زیاد بلافاصله پس از افطار موجوب اختلال در هضم غذا می شود .
2- خوردن سحری برای بدن لازم است حتما سحری بخورید اما برای پیشگیری از تشنگی غذاهای پرچرب و پرنمک استفاده نکنید .
3- میوه بخورید  میوه‌هایی مانند گلابی، انگور، هلو و هندوانه به‌علت داشتن پتاسیم فراوان در ایجاد تعادل لازم برای نمک در خون مناسب هستند.
4- موقع سحری از مواد غذایی کم‌حجم، پرانرژی و پروتئین‌دار مانند تخم مرغ، حبوبات، لبنیات، گوشت و همچنین از عسل، گردو، بادام، فندق و خرما استفاده شود و از استفاده از غذاهای خشک مانند کوکو سیب زمینی، کباب و جوجه کباب که ادویه زیادی می‌طلبند و باعث عطش در طول ساعات روزه‌داری می‌شود، پرهیز کنید.
5- از سبزیجات و میوجات استفاده کنید . آب موجود در فیبر میوه ها(هندوانه ،خربزه،هلو….) در طول روز به مرور آزاد خواهند شد .سبزیجاتی مانند  کرفس، خیار، پیاز، گوجه‌فرنگی و کاهو دارای آب زیادی هستند .
جلوگیری از هدر رفت و دفع آب از بدن
1- بعضی از مواد غذایی مدر هستند و باعث دفع آب بدن می شوند از این مواد می توان به چای پررنگ اشاره کرد حدالامکان  از مصرف اینگونه مواد پرهیز کنید میوه هایی مثل آناناس و ادویجاتی مانند زرد چوبه باعث از دست دادن آب بدن می شوند.
2- از مصرف قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید  شکلات  حاوی ترکیباتی به نام «تئوبرومین» بوده که ماده‌ای ادرارآوری است .
3-سزیجات و میوه جات زیر مارچوبه، جعفری، چغندر، انواع انگور، نخود سبز، لوبیا سبز، آناناس، کدو تنبل، پیاز، تره‌فرنگی، سبزیجات برگ پهن و سیر همگی دارای خاصیت دیوروتیک (ادار آور) می باشند.

 

مدیریت قمر

نگاشته شده توسط مدیریت قمر جهت دنبال کردن ایشان روی کلیک کنید در حال حاضر ایشان تعداد 183 مقاله ی منتشر شده دارند
مدیریت قمر درباره خودش چنین می گوید : زمانبندی مناسب مطالب ،مسائل فنی ،تلاش جهت ادامه فعالیت سایت در مسیر ، نوشتن دانسته های خود و... که باعث شده دوستان ما را با نام مدیر سایت بشناسند . وضعیت فعلی :"رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هر جا که خاطرخواه اوست"

تا این لحظه به جز شما 323 بازدید کننده دیگر این مقاله را خوانده و ۴ دیدگاه برایش نوشته اند لطفا شما هم نظر خودتان را بنویسید
مطالب زیر هم میتونه براتون جالب باشه

نظر شما چیه ؟

نظرات شما را حتما خواهیم خواند

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  


vb

آخرین فعالیت ها