بدینوسیله پایگاه اینترنتی ...
سلام دوستان گلم امروز آموزش...
کیک قاشقی (تجربه ای متفاوت د...
سلام به دوستان همیشگی قمر د...
سلام\r\n\r\nعیدتان مبارک و سال ۹۵...
بنام خدا\r\n안녕하세요...\r\nدرس ۲۵\r\n...
سرویس خودرو

Featuring Top 1/%cat_% of دفترچه یاداشت ها و خاطرات

vb

جلوگیری از سختی ،تشنگی ،روزه رمضان تابستان

مدت زمان طولانی روز زمان روزداری را به 16-17 ساعت رسانده است از طرفی گرمای تابستان باعث تشنگ و خستگی می شود با این وجود روزه بر انسان واجب شده است یعنی خداوند بطور سریح در قران فرموده است روزه بگیرید .

«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کتِبَ عَلَیْکمُ الصِّیامُ کما کتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکمْ لَعَّلَکمْ تَتَّقٌون»

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، روزه بر شما مقرر شده است، همان گونه كه بر كسانى كه پیش از شما [بودند] مقرر شده بود، باشد كه پرهیزگارى كنید.

سوره بقره، آیه 183

«شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدَیً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی وَ الْفُرْقانِ فَمَنْ شَِهدَ مِنْکمْ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ وَ مَنْ کانَ مِنْکمْ مَریضاً اوْ عَلی سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ اَیّامٍ اُخَر» ؛

ماه رمضان [همان ماه‏] است كه در آن، قرآن فرو فرستاده شده است، [كتابى‏] كه مردم را راهبر، و [متضمّن‏] دلایل آشكار هدایت، و [میزان‏] تشخیص حق از باطل است. پس هر كس از شما این ماه را درك كند باید آن را روزه بدارد، و كسى كه بیمار یا در سفر است [باید به شماره آن،] تعدادى از روزهاى دیگر [را روزه بدارد]. خدا براى شما آسانى مى‏خواهد و براى شما دشوارى نمى‏خواهد تا شماره [مقرر] را تكمیل كنید و خدا را به پاس آنكه رهنمونیتان كرده است به بزرگى بستایید، و باشد كه شكرگزارى كنید.

سوره بقره آیه 185

تکلیف افرادی که مسافر یا بیمار هستند هم مشخص شده است !

اما افرادی که سالم هستند مکلفند روزه بگیرند .

تشنگی تابستان روزه رمضان

در نگاه اول مدت زمان طولانی روز باعث نوعی استرس می شود اما وقتی شروع می کنید گرسنگی و تشنگی زیادی احساس نمی کنید ! انسان قادر است خودش را با انواع شرایط وفق بدهد فتبارک الله احسن الخالقین !

اما تشنگی بیش از حد برای کسانی که مجبورند در طول روز مقابل آفتاب کار کنند به احتمال زیاد غیر قابل تحمل خواهد بود بهتر است این افراد سری به سایت و یا رساله ی مجتهد واجد شرایط خود بزنند برای این افراد راهی درنظر گرفته شده است .

اما می توان برای جلوگیری از تشنگی و گرسنگی نکات زیر را رعایت کرد :

1-جهت تامین آب لازم، از حدود یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از سحر، دست کم شش لیوان آب بنوشید. توجه داشته باشد که از خوردن چای پُررنگ ، قهوه، کاکائو و موادی که باعث دفع بیشتر آب (به علت مدر بودن) از بدن می شوند، (به خصوص در سحری) پرهیز کنید

2-فقط خوردن آب کافی نیست آب بزودی از بدن دفع می شود بهتر است از غذاها و میوه های فیبردار برای افطاری استفاده کنیم تا آب موجود در بافت فیبر این مواد در طول روز به مرور آزاد شود .

3- بعضی از مواد غذایی مثل زولبا و بامیه و سایر شیرینی ها ی دارای شکر و قند غیر طبیعی باعث تشنگی می شود بهتر است بجای این مواد از خرما که داری قند طبیعی است استفاده کنیم.

4-در بین افطار تا سحر از میوهایی مثل هندوانه ،زردآلو و هلو استفاده کنید استفاده از لیموترش هم از تشنگی پیشگیری می کند .

5- موقع سحری چای پر رنگ نخورید ! خوردن همان و دفع همان !

6- هر فعالیتی در بدن نیازمند آب است اگر کار غیر ضرروی ندارید در خانه استحراحت کنید .

7- خودتان را سرگرم کنید ! اگر خیلی تشنه اید پاهای خودتان را در آب فرور ببرید .توجه کنید که فرو بردن تمام سر در آب روزه را باطل می کند.

8-به خدا توکل کنید اراده ی خود را تقویت کنید ، کنترل نفس تاثیر مثبتی بر زندگی خواهد گذاشت.

 

 

مدیریت قمر

نگاشته شده توسط مدیریت قمر جهت دنبال کردن ایشان روی کلیک کنید در حال حاضر ایشان تعداد 183 مقاله ی منتشر شده دارند
مدیریت قمر درباره خودش چنین می گوید : زمانبندی مناسب مطالب ،مسائل فنی ،تلاش جهت ادامه فعالیت سایت در مسیر ، نوشتن دانسته های خود و... که باعث شده دوستان ما را با نام مدیر سایت بشناسند . وضعیت فعلی :"رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هر جا که خاطرخواه اوست"

نظر شما چیه ؟

نظرات شما را حتما خواهیم خواند

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  


vb

آخرین فعالیت ها