بدینوسیله پایگاه اینترنتی ...
سلام دوستان گلم امروز آموزش...
کیک قاشقی (تجربه ای متفاوت د...
سلام به دوستان همیشگی قمر د...
سلام\r\n\r\nعیدتان مبارک و سال ۹۵...
بنام خدا\r\n안녕하세요...\r\nدرس ۲۵\r\n...
سرویس خودرو

Featuring Top 1/%cat_% of دفترچه یاداشت ها و خاطرات

vb

سفر شمال نوروز 93

بالاخره بعد از اینکه کلی سر مقصد مسافرت فکر کردیم مسیر نهایی را وقتی انتخاب کردیم که به دو راهی رسیدم شمال یا جنوب ؟

جنوب بخاطر اینکه آب و هوایش در نوروز خوب است و نگران سرما نیستی ، و شمال به خاطر سرسبزی و هوای مطبوعش

هوا خوب بود ما تصمیم گرفتیم مسیر نزدیکتر (از زنجان) را انتخاب کنیم البته خیلی دوست داشتم از مسیر همدان کرمانشاه به جنوب کشور بریم و بنادر و دریا را از نزدیک ببینیم اما رفتیم شمال تا هنوز جایی باشد که اشتیاق رفتن داشته باشیم جنوب با مردمان خونگرم !

در راه اتوبان قزوین رشت ، منجیل شهرستان توربین های بادی در مسیر بود

منجیل

این دفعه هم منجیل باد می زید مثل اینکه همیشه هوای بادی دارد ،عکس گرفتیم و استراحت کردیم ادامه دادیم .

کوهای بلند با تونل های بزرگ یک تا دو کیلومتری تبدیل به اتوبان شده اند ولی باز هم خروجی منجیل ترافیک شدیدی بود و حدود نیم ساعت طول کشید تا 5کیلومتر حرکت کنیم اما بعد بهتر شد .

حوالی ساعت 3 بعد از ظهر بود رشت بودیم فقط برای استراحت کوتاه و پر کردن باک و ماندن در صف گاز ! توقف کردیم مقصد انزلی بود .

انزلی منطقه آزادی است که زیبایی هایی چون تالاب معروف انزلی و همجوار بودن با دریا را دارد . اولین کار ما در انزلی پیدا کردن محلی برای اقامت بود انزلی نشد رفتیم رضوانشهر که 20 کیلیومتر با انزلی فاصله داشت اتراق کردیم ! فردا صبح رفتیم لب دریا ، ماهیگیری در دریا را از نزدیک ندیده بودیم شانس آوردیم لحظه ای رسیدیم که صیادان تورشان را بیرون می کشیدند عجب تور بزرگی ! نیم ساعت ماندیم تا ببینیم چه می گیرند ولی هر چه می کشیدند  تور همچنان در دریا بود !

انزلی

قدم زدن لب دریا و تماشای آن خیلی خوب بود البته با ماشین هم می شد تا جایی که غرق نشی بری لب دریا !

مسافرت انزلی

هوا داشت خنک می شد ، می خواستیم ناهار بخوریم قبلا تصمیم گرفته بودیم غذای مسافرت را خودمان درست کنیم چون سال قبل خاطره ی بدی از غذای رستوران ها داشتیم

کنار دریا چادر زدیم ، برای اجاره ویلای کنار ساحل باید شبی 300 تومان می دادیم ولی ما نزدیکتر از ویلاها به دریا مجانی چادر زدیم !

نازنین زهرا اولین بارش بود دریا می دید در این عکس می بینید که خوب داره دریا را نگاه می کنه بلا هی شیطنت می کرد و از چادر می زد بیرون ماسه ها را می گرفت دستش

بندر انزلی مسافرت

شب کنار خیابان از یکی میوه می گرفتیم همزبان ما بود (ترک) از مکان های دیدنی شمال پرسیدم لاهیجان را عروس شمال خواند !

صبح حدود یک و نیم ساعت راندیم تا رسیدم به لاهیجان باز اولین کار یافتن محلی برای اتراق بود هرچند چادر داشتیم ولی بخاطر نازنین زهرا نمی توانستیم در چادر بمانیم (هوا خنک بود)

لاهیجان شهر زیبایی بود با خیابان های خیلی عریض ! هر چند شهر بزرگی بود اما ترافیکی نداشت ! افرین به این شهرسازی

چای و کلوچه از محصولات لاهیجان است

بوته های چایی را از نزدیک می دیدیم دوست داشتم  برای مزاح یک بوته برای داداشم که دم به دقیقه چایی می خوره یکی در گلدان به خانه بیاورم!

چای لاهیجان

منظره شهر از تله کابین خیلی زیبا بود .

بلندترین نقطه شهر که شیطان کوه هم در آنجا قرار دارد بام سبز نامیده شده و تله کابین هم در آن قسمت است

شهر لاهیجان

حدود 7 کیلومتر  فاصله بین دو کوه را می پیماید تله کابین ها شش نفره هستند بلیطش گران است (16000تومان برای هر نفر ) برای اینکه فقط خانواده خودت باشد باید شش بلیط تهیه کنید ! اما ما دو بلیط گرفتیم و دربست سوار شدیم  چون تا متصدی بلیط را بگیرد و کنترل کند کابین ها رد می شودند پس تنها فرصت دارد بلیط یک نفر را کنترل کند تا شما سوار می شوید تله کابین اوج می گیرد و کس دیگری نمی تواند سوار شود ! پس لازم نیست پول اضافی خرج کنید !!!

تله کابین انزلی

رسیدید ایستگاه آن طرف آش نخرید گران  است یک ظرف خیلی کوچک 5000تومان !!!! بد مزه !

این هم یک خلاقیت قمری در بام سبز لاهیجان

زیبایی لاهیجان

یک شب را در لاهیجان ماندیم فردایش رفتیم به طرف ماسوله در شهرستان فومن

ماسوله هم با این که کوچک است برای خودش شهری شده پر ترافیک !مسیر خیلی زیبایی دارد و سرعت مجاز 60 کیلومتر در ساعت است . خوب تند تر از این بروید ضرر می کنید چون زیبایی مسیر بیشتر از زیبایی خود ماسوله است !

در جاده ی خاکی که در دل یک کوه روبروی ماسوله کشیده شده چادر زدیم ناهار خوردیم و برای نازنین زهرا شیر درست کردیم

ماسوله

برگشتی رفتیم قزوین برای دیدار با دوستان و عید دیدنی شب را ماندیم و بعد از ظهر فردا رسیدم خانه .

روزهای خوبی داشته باشید .سفر شما هم بی خطر باشد .

مدیریت قمر

نگاشته شده توسط مدیریت قمر جهت دنبال کردن ایشان روی کلیک کنید در حال حاضر ایشان تعداد 183 مقاله ی منتشر شده دارند
مدیریت قمر درباره خودش چنین می گوید : زمانبندی مناسب مطالب ،مسائل فنی ،تلاش جهت ادامه فعالیت سایت در مسیر ، نوشتن دانسته های خود و... که باعث شده دوستان ما را با نام مدیر سایت بشناسند . وضعیت فعلی :"رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هر جا که خاطرخواه اوست"

تا این لحظه به جز شما 552 بازدید کننده دیگر این مقاله را خوانده و ۹ دیدگاه برایش نوشته اند لطفا شما هم نظر خودتان را بنویسید
مطالب زیر هم میتونه براتون جالب باشه

نظر شما چیه ؟

نظرات شما را حتما خواهیم خواند

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>